مقالات آموزشی

دسته بندی مطالب

تبلیغات مطالب

نحوه مصرف اسید هیومیک برای ذرت

نحوه مصرف اسید هیومیک برای ذرت

یکی از بهترین کودهای مورد نیاز ذرت، کود هیومیک اسید برای ذرت است که علاوه بر افزایش عملکرد ذرت، نقش مفیدی در کاهش مصرف کودهای شیمیایی و در نتیجه آلودگی محیط زیستی دارد.

کود هیومیک اسید برای ذرت

کود هیومیک اسید برای ذرت ماده‌ای با منبع طبیعی است که برای افزایش تولید محصول زراعی ذرت و کشاورزی پایدار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف اسید هیومیک برای ذرت فواید متعددی دارد از جمله به بهبود ساختار خاک، افزایش حفظ رطوبت و افزایش جذب مواد مغذی توسط ذرت کمک می‌کند.

اسید هیومیک همچنین بر رشد گیاه ذرت اثر تحریکی دارد. تأثیر کاربرد کود هیومیک اسید برای ذرت به عوامل مختلفی از جمله غلظت محلول، رقم ذرت و مرحله رشد آن بستگی دارد.

اهمیت مصرف کود هیومیک اسید برای ذرت

کود هیومیک اسید برای ذرت یک ماده ضروری در کشت ذرت محسوب می‌شود و می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر رشد گیاه ذرت تأثیر بگذارد. به‌عنوان‌مثال، مصرف بهترین کود هیومیک اسید برای ذرت می‌تواند جذب مواد مغذی ضروری را بهبود بخشد، فتوسنتز را افزایش دهد و رشد ریشه ذرت را تحریک کند.

زمان مصرف هیومیک اسید برای ذرت

زمان مصرف هیومیک اسید برای ذرت به عوامل متعددی چون کمبودهای تغذیه‌ای گیاه و خاک، سن گیاه، نوع ذرت، شرایط آب‌وهوایی و… بستگی دارد.

در تمامی دوره‌های رشد ذرت از جمله زمان کاشت، زمان 6 تا 8 برگی و زمان ظهور گل تاجی می‌توان از کود هیومیک اسید برای ذرت استفاده نمود.

اگر از کود هیومیک اسید برای ذرت در زمان درست استفاده نمایید می‌توانید شاهد نتایج مثبتی مثل داشتن ریشه‌های سالم‌تر و قوی‌تر در نتیجه جذب سریع‌تر و کارآمدتر آب و مواد مغذی توسط گیاه ذرت باشید.

نکته: از کود هیومیک اسید جهت بذر مال کردن دانه‌ها نیز استفاده می‌شود و به افزایش جونه زنی کمک زیادی می‌کند.

 

نحوه مصرف هیومیک اسید برای ذرت

نحوه مصرف هیومیک اسید برای ذرت به چه نحوی باشد که بیشترین استفاده را این کود تقویتی و طبیعی ببریم؟ مصرف کود هیومیک اسید مایع برای ذرت به روش آبیاری رایج است زیرا اصلی‌ترین تاثیر این ماده طبیعی بر بستر کشت گیاه است.

برای این کار باید ابتدا کود هیومیک اسید برای ذرت را با آب مخلوط کرده و با استفاده از سیستم آبیاری، عملیات کوددهی را انجام دهید. مزیت این روش سریع و آسان بودن آن است. بنابراین ضروری است که دستورالعمل‌های روی برچسب کود را به دقت دنبال کنید.

مقدار مصرف هیومیک اسید برای ذرت

مقدار مصرف هیومیک اسید برای ذرت به فاکتورهایی چون زمان کوددهی، شرایط محیطی، سن گیاه، رقم ذرت، کمبودهای خاک و روش کوددهی بستگی دارد. مقدار مصرف هیومیک اسید برای ذرت در روش آبیاری 20 لیتر در هر هکتار است.

 

دیدگاه ها
نظری برای این محصول ثبت نشده است
ایجاد دیدگاه جدید

محصولات مرتبط

نمایندگی خرید و قیمت روز بذر ذرت اگروئست HADIL | بذر ذرت خارجی
نمایندگی خرید و قیمت بذر ذرت مای اگروئست رقم 73MAY81 | بذر ذرت مای
نمایندگی خرید و قیمت بذر ذرت اگروئست ESTAR ترک | بذر ذرت ترک
نمایندگی خرید و قیمت بذر ذرت دکالب 7240 هیبرید | بذر ذرت آمریکایی

مطالب مرتبط