مقالات آموزشی

دسته بندی مطالب

تبلیغات مطالب

نحوه کاشت بذر چمن

نحوه کاشت بذر چمن

نحوه کاشت بذر چمن و رعایت اصول و قواعد صحیح آن جهت حفظ ماندگاری و زیبایی فضای سبز ، زمینهای بازی و ... از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است .
امروزه تهیه بذر چمن مرغوب ، بسترهای کشت و مواد مغذی مورد نیاز ، هزینه های بالایی را می طلبد ،لذا رعایت دقیق نکات فنی و دستوالعملهای نحوه کاشت بذر چمن جهت جلوگیری از هزینه های مضاعف بسیار حائز اهمیت است.

نحوه کاشت بذر چمن از طریق اصول مهندسی زراعی صحیح ، یک راه مقرون به صرفه و رضایت بخش برای گسترش فضای سبز اطراف خانه شما یا بهبود وضعیت چمن موجود در زمینهای بازی و پارکها است.

برای اطمینان از نحوه صحیح کاشت بذر چمن به شیوه درست و کسب تمام مزایای کاشت آن ، این هشت مرحله را می بایست به دقت انجام دهید :

1- زمان مناسب سال را انتخاب کنید

2- محیط کشت چمن را بخوبی آماده کنید

3- خاک را آماده کنید

4- بهترین بذر چمن ها را انتخاب کنید

5- بذر چمن ها را بکارید

6- از آب دهی مناسب و متناسب با بستر کشت غافل نمانید 

7- بر استقرار درست بذر چمن ها اطمینان حاصل کنید

8- چمن زنی مناسب و نگهداری اصولی را حتما انجام دهید

زمان مناسب سال را انتخاب کنید !

زمان مناسب سال را انتخاب کنید زمانی از سال که بذر چمن را می کارید تأثیر مستقیمی در موفقیت آن دارد. زمان بندی مناسب کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که بذر چمن شما به درستی جوانه می زند، به سرعت رشد می کند و در ادامه سالم می ماند.

بهترین زمان برای کاشت بذر چمن بسته به منطقه رشد چمن و نوع چمن شما متفاوت است. چمن‌ها در سراسر ایالتهای شمالی ایالات متحده آمریکا معمولاً از علف‌های فصل سرد مانند بلوگراس کنتاکی و یا فستوکای بلند یا چچم چند ساله تشکیل شده‌اند. کاشت در هوای خنک پاییز و بهار مصادف با فعال ترین دوره های رشد این گونه های چمن است.

1-کشت پاییزه چمن :
در این زمان، زمین هنوز به اندازه‌ای گرم است که به جوانه‌زنی کمک کند، اما روزها خنک و گاهی بارانی هستند. این موضوع به خشک نشدن دانه های تازه کاشته شده کمک می کند. همچنین در اوایل پاییز نور روز به اندازه کافی وجود دارد تا چمن های جدید رشد کنند و قبل از رسیدن زمستان بخوبی در مکان خود مستقر شوند.

2- کشت بهاره چمن :
بهار دومین زمان مناسب شما برای کاشت چمن است. لازم است بذر در اوایل فصل بهار کشت شود ، اما صبر کنید تا دمای روز در محدوده 20 تا 25 درجه سانتی گراد برسد . این تقریباً با دمای بهینه خاک برای جوانه زنی بذر چمن در فصل سرد مطابقت دارد. آفتاب بهار و باران هر دو به رشد خوب چمن کمک می کنند.

برای نیمه جنوبی ایالات متحده آمریکا ، چمن‌های فصل گرم مانند برموداگرس، چمن زویسیا، باهیاگراس و چمن صدپا ارقامی شناخته شده هستند. این چمن ها بهتر است در طول دوره دمایی مناسب فصل کشت شوند بنابراین در این مناطق هم لازم است صبر کنید تا دمای روز نزدیک به 25درجه سانتی گراد یا بالاتر برسد تا خطر سرمازدگی دیررس بهاری برطرف شود.

محیط کشت چمن را بخوبی آماده کنید

یک چمن سالم و جذاب با آماده سازی مناسب محل شروع می شود. درجه بندی مناسب محل قبل از کاشت مهم است، زیرا به اطمینان از تخلیه موثر آب کمک می کند و امکان چمن زنی آسان را فراهم می کند. شیب دادن به ناحیه چمن از ساختمان ها به میزان 1 تا 2 درصد توصیه می شود. 2 از ایجاد شیب های تندتر خودداری کنید، زیرا باعث خشک شدن سریع چمن ها می شوند. محل را به خوبی صاف کنید تا از فرورفتگی جلوگیری کنید، که می تواند لکه های مرطوبی را ایجاد کند که به سختی درو می شود و مستعد ابتلا به بیماری است.

اگر قصد دارید کل چمن را تعویض کنید، مهم است که یک کار کامل برای برداشتن چمن قدیمی انجام دهید. برای بیرون آوردن علف های قدیمی از ریشه از یک برش چمن زار استفاده کنید. گزینه دیگر برای پاکسازی منطقه، سمپاشی چمن با یک علف کش غیر انتخابی است که هم علف ها و هم گیاهان پهن برگ را از بین می برد. اگر سمپاشی را انتخاب کردید، دستورالعمل های برچسب محصول خود را به دقت دنبال کنید و از تماس با علف یا گیاهانی که می خواهید نگهداری کنید خودداری کنید.

پس از دوره انتظار تعیین شده محصول، در صورت نیاز مجدداً برای از بین بردن علف های باقی مانده استفاده کنید. هنگامی که مطمئن شدید که چمنی که می‌خواهید جایگزین کنید مرده است، چمن‌های مرده را از محل پاک کنید و هر گونه تنظیمات لازم را در درجه انجام دهید تا برای کاشت آماده شوید.

آماده سازی خاک

شرایط بهینه خاک، جوانه زنی موفق بذر را تقویت کرده و از رشد چمن سالم حمایت می کند. برای آماده سازی خاک برای کاشت، موارد زیر را انجام دهید:

  • خاک چمن خود را آزمایش کنید. pH مناسب خاک برای یک چمن سالم و پر رونق حیاتی است. بیشتر علف های چمن زمانی بهترین عملکرد را دارند که PH خاک بین 6.0 تا 7.5.4 باشد.
  • نمونه برداری دقیق از خاک به تنهایی انجام می شود، اما باید آن نمونه ها را برای آزمایش به یک آزمایشگاه خاک معتبر ارسال کنید.
  • اداره محلی منطقه شما می تواند در مورد کیت های آزمایش خاک و اطلاعات مربوط به امکانات آزمایش کمک کند. نتایج آزمایش تصویر دقیقی از وضعیت pH خاک و سطوح مواد مغذی به شما می دهد، به علاوه توصیه هایی برای تغییراتی که باید انجام دهید.
  • اصلاح برای تغییر pH خاک. اگر آزمایش خاک نشان داد که pH چمن شما خارج از محدوده رشد چمن سالم است، اصلاحات خاک می تواند تعادل pH را بازگرداند. خاک با PH بیش از حد بالا، به نام خاک قلیایی، در غرب رایج است. ممکن است برای اصلاح آن استفاده از گوگرد عنصری توصیه شود. در مناطقی که خاک اسیدی است و دارای PH بسیار پایین است، ممکن است چمن شما به آهک نیاز داشته باشد تا در دسترس بودن مواد مغذی را بازیابی کند. این اغلب در شمال غربی، شمال شرقی و جنوب شرقی اتفاق می افتد. همیشه توصیه های آزمایش خاک و دستورالعمل های برچسب محصول را به دقت دنبال کنید.
  • مواد مغذی را به خاک اضافه کنید. توصیه های آزمایش خاک چمن شما نیازهای مواد مغذی خاک شما را مشخص می کند. یک کود چمن با کیفیت بالا، مانند کود پنینگتون ممتاز برای چمن، می تواند به بازیابی سطوح بهینه مواد مغذی برای رشد سالم چمن کمک کند. توصیه ها ممکن است شامل کود شروع کننده چمن حاوی فسفر باشد.4 با این حال، برخی از ایالت ها محدودیت های زیست محیطی برای کودهای فسفر دارند، بنابراین با نماینده محلی خود در مورد نیازهای کود چمن ایالت خود مشورت کنید.
  • اصلاح برای تغییر ساختار شرایطی مانند خاک بسیار شنی یا خاک سنگین و فشرده روی جوانه زنی بذر، رشد و سلامت کلی چمن شما تأثیر می گذارد. برای رشد سالم چمن، خاک باید هوای کافی داشته باشد، در عین حال باید مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز علف را نیز حفظ کند. هوادهی و نفوذ آب خاک جدید خود را با حذف سنگ ها و ترکیب مواد آلی مانند کمپوست در عمق 2 تا 4 اینچ قبل از کاشت بهبود دهید. فروشگاه‌های سخت‌افزار یا باغ‌های محلی اغلب پنجه‌ها یا دستگاه‌های هوادهی اجاره می‌کنند که با بیرون کشیدن شاخه‌هایی از خاک، خاک فشرده شده را بهبود می‌بخشند تا هوا و آب را فراهم کنند.

انتخاب بهترین بذر چمن 

 برای موفقیت در رشد یک چمن سالم، خرید بذر چمن با کیفیت که مناسب با آب و هوا و شرایط رشد شما باشد، مهم است. علف‌های پنینگتون اسمارت‌سید ممتاز و خالص در برابر آب، مقاوم در برابر خشکی هستند و برای عملکرد برتر در چمن‌های خانگی توسعه یافته‌اند.

اینکه علف های فصل گرم یا سرد می کارید، در درجه اول به محل زندگی شما بستگی دارد. چمن های فصل گرم برای آب و هوای جنوبی مناسب هستند و در ماه های گرم سال به شدت رشد می کنند. آنها معمولاً در زمستان خوابیده و قهوه ای می شوند. علف‌های فصل خنک معمولاً در چمن‌های شمالی و مناطق انتقالی استفاده می‌شوند و در جاهایی که تابستان‌ها معتدل و زمستان‌ها سرد است بهترین رشد را دارند. آنها در تمام سال سبز باقی می مانند، اما در گرما و خشکسالی می توانند قهوه ای و خاموش شوند.

در بسیاری از مناطق کشور، می توانید ترکیبی از دانه های مخصوص منطقه خود را انتخاب کنید. مخلوط بذرهای هوشمند برای چمنزار در غرب میانه، شمال شرق، شمال غرب اقیانوس آرام و ایالت پنسیلوانیا طراحی شده است. اگر چمن چمن را در سایه پرورش می دهید، یک محصول بذر چمن مانند سایه متراکم بذر هوشمند پنینگتون را انتخاب کنید که مخصوصا برای شرایط چالش برانگیز در نور کم فرموله شده است. برای چمن‌های با سایه و آفتاب متغیر، پنینگتون Smart Seed Sun & Shade راه‌حل مورد نیاز شما را ارائه می‌کند.

کشت بذر چمن

هنگامی که اصلاحات کامل شد و سطح خاک شما صاف و آماده شد، بذر را به طور یکنواخت مطابق با نرخ بذر توصیه شده محصول بذر خود پخش کنید. به یاد داشته باشید که دستورالعمل های برچسب بسته بذر را به دقت بررسی کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. استفاده نادرست از بذر می تواند منجر به نتایج نامطلوب شود.

انتخاب نوع پخش کننده مناسب برای شرایط شما به شما کمک می کند تا به نتایج مورد نیاز خود برسید. یک قطره پخش کننده دانه ها را مستقیماً به سمت پایین در مسیری به عرض پخش کننده شما می ریزد همانطور که در چمن خود حرکت می کنید. این نوع پخش کننده در فضاهای تنگ به خوبی مانور می دهد و برای چمن های کوچک (کمتر از 5000 فوت مربع) ایده آل است، که معمولاً به دقت بیشتری در محل فرود بذر نیاز دارند.

پخش کننده پخش یا چرخشی در انواع پشتی و دستی عرضه می شود که با بادکش کردن آن در همه جهات، بذر را پخش می کند و پوشش یکنواخت تری را فراهم می کند. این پخش کننده ها برای چمن های بزرگ ایده آل هستند، اما فاقد دقت پخش کننده های قطره ای هستند.

پس از پایان پخش بذر، از چنگک استفاده کنید تا آن را به آرامی در خاک در عمق حدود 1/4 اینچ قرار دهید. دانه ها را عمیق تر دفن نکنید. بذر چمن برای جوانه زدن سریع به نور کافی نیاز دارد. پس از شن کشی، با یک غلتک از روی منطقه عبور دهید، که به اطمینان از تماس خوب بذر به خاک با نیاز بذر جدید شما کمک می کند.

Overseeding فرآیند کاشت بذر چمن در یک چمن موجود است. این کار برای بهبود ظاهر و سلامت کلی چمن، ضخیم شدن چمن، به حداقل رساندن علف های هرز، پر کردن مناطق لخت یا آسیب دیده، یا تبدیل به نوع دیگری از چمن انجام می شود. همچنین، چمن‌های جنوبی غالباً با چمن‌های فصل خنک پوشانده می‌شوند تا رنگ سبز را در ماه‌های زمستان فراهم کنند. هنگام کاشت بذر، بذر را روی چمن پخش کنید و آن را به خوبی آبیاری کنید، همان دستورالعمل هایی که برای چمن های جدید انجام می شود.

آب دهی و کیفیت آن 

مرطوب نگه داشتن دانه ها و نهال های چمن به طور مداوم اما خیس نبودن برای تلاش های موفق کاشت چمن بسیار مهم است. نواحی تازه بذر شده را دو تا سه بار در روز با اسپری ملایم آبیاری کنید تا بذرها مرطوب بماند. زمانی که گودال ها روی سطح خاک ظاهر شدند آبیاری را متوقف کنید. هنگامی که بذرها جوانه زدند و نهال های چمن شروع به رشد کردند، به تدریج به آبیاری با دفعات کمتر اما شدیدتر روی آورید. با بلندتر شدن و بالغ شدن چمن آبیاری را کاهش دهید.

نظارت بر استقرار بذر

بسته به نوع علفی که می روید، جوانه زنی ممکن است بین 5 تا 21 روز طول بکشد. انتظار داشته باشید که چمن جدید شما 4 تا 10 هفته دیگر طول بکشد تا خوب ریشه دوانده و تثبیت شود. یک فصل کامل طول می کشد تا اکثر چمن ها به حدی بالغ شوند که آماده تردد پیاده ثابت باشند. هنگامی که ارتفاع نهال های جدید شما به حدود 1 اینچ رسید، ناحیه تازه کاشته شده را از نظر نقاط خالی یا مکان هایی که ممکن است از دست داده باشید، بررسی کنید. نواحی لخت را دوباره بذرپاشی کنید و در صورت نیاز این فرآیند را تکرار کنید تا نهال های جدید ضخیم شوند و از نتایج راضی باشید.

چمن زنی و نگهداری

هنگامی که ارتفاع چمن شما به 3 اینچ رسید، آماده مقاومت در برابر چمن زنی است. همیشه بهترین روش ها را برای چمن زنی دنبال کنید، از جمله ارتفاع توصیه شده برای چمن زنی. هرگز بیش از یک سوم از تیغه چمن را در یک چمن زنی جدا نکنید، در غیر این صورت می توانید علف خود را تحت فشار قرار دهید و بیماری چمن، علف های هرز چمن و رشد ضعیف را دعوت کنید. با چمن‌های فصل سرد کاشته شده در پاییز، اولین چمن‌زنی شما ممکن است تا بهار بعد صبر کنید. در طول اولین فصل تاسیس، چمن جوان هنوز نرم است، بنابراین تا حد امکان از تردد پیاده خودداری کنید. با نگهداری منظم، از جمله آبیاری، چمن خود را قوی نگه دارید.

برای تکمیل بارندگی به میزان مورد نیاز آبیاری کنید تا چمن شما در شرایط عادی هفته ای 1 اینچ آب دریافت کند. کوددهی چمن‌های فصل سرد را چهار تا هشت هفته پس از جوانه‌زنی بذر شروع کنید، اما هرگز دیرتر از نوامبر. برای علف های فصل گرم، تا بهار بعد صبر کنید تا چمن جدید خود را تغذیه کنید. پس از تغذیه اولیه، طبق توصیه های آزمایش خاک، ممکن است نیاز به کود دهی تا چهار بار در سال داشته باشید. خاک را هر سه تا چهار سال یکبار آزمایش کنید و بر اساس آن تنظیم کنید.

نتیجه

با انتخاب بهترین چمن برای منطقه و شرایط چمن خود - و پیروی از این دستورالعمل های ساده - کاشت بذر چمن یک پروژه ساده است که برای حیاط شما متحول می شود. پنینگتون به ارائه منابع و محصولات ممتازی که برای پرورش چمن سرسبز و زیبا نیاز دارید، اختصاص داده است. شما و خانواده و دوستانتان می توانید از تمام مزایای یک چمن زیبا و طبیعی بهره مند شوید. کل زمان مورد نیاز برای تغییر شکل چمن: 6-12 هفته، بسته به منطقه، آب و هوا و نوع چمن. چقدر سخت باید در مقیاس 1-4: 3 کار کنید (کمی کار به خصوص در مرحله آماده سازی کمک زیادی می کند)

 
 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
دیدگاه ها
نظری برای این محصول ثبت نشده است
ایجاد دیدگاه جدید

محصولات مرتبط

بذر چمن تاپ اسپرت | نمایندگی خرید و قیمت بذر چمن تاپ اسپرت 4 تخم هلندی
بذر چمن اسپرت بارنبروگ | نمایندگی خرید و قیمت بذر چمن اسپرت بارنبروگ هلندی 5 تخم
بذر چمن برموداگراس بارنبروگ | نمایندگی خرید و قیمت بذر چمن برموداگراس بارنبروگ (آفریقایی) 10 کیلویی
بذر چمن واتر سیور هلندی بارنبروگ | نمایندگی خرید و قیمت پایه بذر چمن واتر سیور هلندی بارنبروگ
بذر چمن گرین استار | نمایندگی خرید و قیمت بذر چمن گرین استار واتر سیور 4 تخم هلندی

مطالب مرتبط